MERKEN
Zoals elk goed verhaal, begint dit in een steegje. Met twee mannen die verliefd zijn op het kappersvak. Verzopen in stijl. En verdrinkend onder de invloeden van rock 'n roll, custom cultuur en de arbeidersethiek van Rotterdam.
Reuzel is het merk van Leen en Bertus, de oprichters van Schorem Barbiers in Rotterdam. Met samen meer dan vijftig jaar ervaring hebben Leen en Bertus nu zelf een pomade geformuleerd die voldoet aan hun strenge normen. Als old school barbers groeven diep in de geschiedenis van de pomade om zo een pomade te kunnen formuleren waarvan zij vinden dat dit ‘s werelds beste pomade is. Reuzel is een Nederlands woord en is gekozen met een knipoog naar het verleden toen pomade werd gemaakt van dierlijke vetten en geparfumeerd met appels. Het woord pomade komt dus eigenlijk van het Franse woord ‘pomme’. Alle pomades van Reuzel zijn verpakt in een vintage blik met prachtig artwork en een stoere retro uitstraling.
Reuzel is voor echte mannen!
MERKEN
Oil Can is voor u gesmeed en gebottled vol traditie en kwaliteitsvol.
Oil Can Grooming maakt kwaliteitsproducten. Kwaliteit is de kern van hun bedrijf. Zij streven naar het creëren van de beste baardolie uit fijne ingrediënten gemengd. Ze doen wat ze zeggen in het blik. Ze laten zich inspireren door mensen die hun hart volgen door met hun handen te werken.
De Oil Can waarden zijn gebaseerd op drie eenvoudige maar zeer belangrijke componenten. Merk. Reputatie. Relaties. Het is een merk dat zich van ganser harte inzet voor deze ethos en producten creëert die doordrenkt zijn van traditie en met een kwaliteit die de norm stelt .De baardolie conditioneert, brengt in model, versterkt en ze ruiken nog geweldig ook.
MERKEN
Preciese formules, trouw gevolgd maken de snorrenwax van Captain Fawcett wereldberoemd!
In 1905 verdween kapitein Peabody Fawcett R.N, de eminente ontdekkingsreiziger terwijl hij probeerde te navigeren naar de bron van de Ubangi, een belangrijke zijrivier van de rivier de Kongo. Geen spoor was ooit gevonden van zijn schijnbaar gedoemde expeditie… tot, in 1997, een oude gehavende houten kist verkocht werd bij het opruimen van een huis. Ongelooflijk, onder de rottende en beschimmelde inhoud bleek een krat met zalfjes te zitten en de lang ontbrekende verloren dagboeken van de avonturiers. Verspreid onder de vele verhalen van ontbering bleken minutieus gedetailleerde lijsten te zitten met ingrediënten voor gebruik van de Captain’s eigen verzorgingsrekwisieten. Alsook een manier om “de bovenlip stijf te houden”. Deze precieze formules zijn getrouw gevolgd waardoor zijn wereldberoemde snorrenwax nu beschikbaar is voor de veeleisende man voor het eerst in meer dan een eeuw.
MERKEN
Proraso is een icoon in de wereld van mannen toiletartikelen. Met een rijke geschiedenis is het een oude en gerespecteerde naam met een complete lijn van producten voor een goede en aangename scheerbeurt.
Proraso is opgericht in 1908 door Ludovico Martelli en zet al drie generaties lang trends in de scheerwereld. Het is 1948: een klein Florentijns laboratorium experimenteert met formules die werken en bestudeert nieuwe producten. Het is een tijd van innovatie en verandering, een tijd van vertrouwen in de toekomst en in een klein bedrijf dat ze willen laten groeien. Dit was het jaar van de pre shave cream en Aftershave Balsem, die verrast door zijn frisheid en doeltreffendheid: het werd voor het eerst omarmd door Italiaanse kappers en daarna door een steeds groeiend aantal mannen thuis. De manier van scheren veranderde in een Italië dat naar verandering snakte.
MERKEN
Geen kapsel is hetzelfde en dat weten de knappe koppen van Suavecito ook. Daarom heeft dit topmerk een geheel eigen kijk op wat een pommade moet bieden. Al spreken ze zelf liever over een pomade.
De uiterlijke verzorging van jouw haar is essentieel voor je look. Terwijl je er ook niet te veel tijd aan kwijt wil zijn. Daar komen de producten van Suavecito dan ook goed bij van pas, het is niet voor niets het topmerk als het om pommades gaat. De line-up is al flink groot en divers en wordt jaar na jaar alleen maar groter. Daardoor is voor elk kapsel en elke baard exact dat product te vinden, terwijl je ook nog eens heel lekker gaat ruiken en goed voor de dag komt. Dat is minstens zo belangrijk.